onsdag 15 augusti 2018

FO: grävlingsmössa

Jag är lite svag för grävlingar, och för ett tag sedan fick jag för mig att jag skulle vilja sticka en mössa till lillknodden med vita, svarta och grå ränder på tvären, som ett grävlingshuvud. Nu i helgen satte jag mig äntligen ner och funderade och experimenterade tills jag hade konstruerat den här.
Den är stickad med förkortade varv, och även om det finns några liknande mönster på Ravelry, till och med gratis, så följde jag inget av dem, utan räknade ut antal maskor och varv efter mina egna behov.
Garnerna är rester från andra projekt, det grå och vita är Sandnes Lanett som blev över från Glittertind-setet, och det svarta är Cheeky Merino Joy från min Hitofude-kofta som jag stickade förra sommaren.
Mössan är lite stor än, men det är som det ska vara, för det är ju fortfarande augusti och inte mössdags riktigt än. Eller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar