fredag 1 juni 2018

WIP: lilla Glittertind

Jag håller på med en kofta till barnet, och det är mysig och rolig stickning: flerfärgsstickning i mjukt garn. Garnet är Sandnes lanett, som jag har använt till en barnkofta tidigare, och mönstret har, liksom garnet, norsk anknytning. Det heter Glittertind och är ett gratismönster av Dödergök. Jag stickar den näst minsta storleken, som ska passa barn i sex- till niomånadersåldern, men det kan mycket väl hända att min lilla unge kan ha koftan tidigare än så.
Koftan stickas runt för att sedan klippas upp, och det är första gången jag kommer att försöka mig på det. Det känns lite läskigt att klippa i så här mjukt och slätt garn, det är säkert lättare i något strävt som filtar ihop sig, men det ska säkert gå bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar