söndag 2 juli 2017

WIP: efter eget huvud

Jag har haft en idé (eller en kombination av två idéer) till ett vantmönster i bakhuvudet ett tag, men jag kan inte hitta att jag har sagt något om det här, förutom när jag köpte garn till flerfärgsstickning.
Den ena idén var en ranka med blad, som jag någon gång satt och ritade på ett rutat papper. Den andra var ett oregelbundet rutmönster, inspirerat av en gammal femtiotalstapet, eller var det en bordsskiva?
Färgerna får mig att tänka på tidig vår: brunt fjolårsgräs, gulgröna skott, ljusgröna blad och mörkgröna barrträd. Jag är inte helt övertygad om att det där med de oregelbundna rutorna faktiskt blev så bra, på sätt och vis ser det mest slarvigt ut, men annars är jag nöjd.
Det här är vante ett av två, som blev färdig igår. Jag återkommer när den andra också är klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar