tisdag 25 juli 2017

Tygfynd

Jag har varit ute i Jämtlandsfjällen, och på väg dit stannade vi i Östersund på Woolpowers fabriksbutik. Där finns dels deras varma ullplagg i andrasortering, utgående färger och annat till nedsatt pris, dels tygstyvar av ullfrottén som de syr av. Ur den bingen köpte jag två bitar.
Den gröna är tunnare, 200 g/kvm, och den blå är 400. Båda är ungefär en meter breda och två meter långa. Jag tänker mig att de kan resultera i fler mysiga huvtröjor, eller tröjor utan huva.
Den här ullfrottén är an en helt annan typ än den jag tidigare har sytt en tröja av, mindre kompakt och glesare stickad. På bilden nedan är den nyinköpta överst och den gamla nederst.
Min knallgröna huvtröja användes flitigt på fjällturen, så jag är mycket glad att jag kom mig för med att sy den före sommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar