fredag 28 april 2017

WIP: liten grön mössa

Här kommer ett sånt där projekt där man får skynda sig att göra ett WIP-inlägg innan det blir klart. Det är en liten mössa i vardande, som ska skickas till en baby i bekantskapskretsen.
Mönstret är detsamma som jag har använt flera gånger förut. Jag har spanat in flera andra söta mönster på babymössor, men de är såna man knyter under hakan, och det känns lite... otidsenligt på något vis. Därför fick det bli denna öronlappsmössa igen.
Garnet är Drops Cotton Merino som jag köpte på rea för ändamålet. Jag har inte använt det tidigare, faktiskt har jag aldrig stickat i bomull eller bomullsblandningar förut, och jag vet inte helt och hållet vad jag tycker, men mjukt är det ju, och färgen är fin. Och fort går det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar