lördag 22 april 2017

Me-Made-May 2017: mina föresatser

Även i år har jag tänkt genomföra Me-Made-May för att se till att faktiskt använda de kläder jag stickar och syr. De senaste två åren har jag lyckats använda något jag själv gjort varje dag under hela maj, och utöver det har jag haft andra föresatser som gått ganska bra, om än inte lyckats helt. I år ser min plan ut så här:
Varje dag under maj månad ska jag ha på mig något jag har stickat eller sytt. Dessutom ska jag se över de egenhändigt gjorda plagg jag använder minst, fundera över varför jag inte använder dem och försöka åtgärda problemet.
Ett sätt att göra det kan vara genom att fundera ut vad de kan kombineras med eller vilka situationer de passar till, så att jag börjar använda dem mer. Ett annat sätt är att laga dem om de är trasiga, sy om dem om de inte passar så bra och så vidare. Slutligen kan det resultera i att jag ger bort dem, repar upp stickade plagg eller slaktar sydda plagg och använder tyget till något annat.
De här plaggen hör till dem jag ska ta itu med i maj, och det finns fler kandidater. Vi får se hur många av problemen jag lyckas lösa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar