torsdag 23 februari 2017

WIP: kofta för att matcha håret

Mmm, koftor! Nu har jag en ny på gång, den söta koftan Emelie som jag har haft ögonen på länge. Garnet köpte jag för snart ett år sedan med bland annat just Emelie i åtanke, och nu tyckte jag att det var dags att plocka fram det.
Det är Hazel Knits Artisan Sock, som jag inte vet om det går att få tag i i Europa, så jag beställde det när jag var i USA förra våren. De har mängder med fantastiska färger, och beroende på humör kan jag försjunka långa stunder i den blå, röda, gröna eller bruna sektionen av deras hemsida. När jag hade chansen att beställa från dem valde jag färgen Henna, eftersom jag tycker att den här delen av färgskalan kan vara svår att hitta annars. Färgen på bilden är kanske lite ljusare och mer orange än i verkligheten, bilderna på företagets hemsida är bättre. Jag är i alla fall väldigt förtjust i garnet och kan intyga dess likhet med hennafärgat hår.
Och nu känner jag hur jag håller på att fastna i deras hemsida. Tur för min plånbok att jag inte har någon ny USA-resa inplanerad, annars vet man aldrig hur mycket garn jag hade fått för mig att beställa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar