tisdag 28 februari 2017

FO: blåvita vantar

Mina flerfärgsstickade vantar är färdiga, och till min glädje kan jag meddela att de inte blev för stora utan sitter väldigt bra. Muddarna är i och för sig ganska vida, men inte så att det stör. Det är inte så dumt att kunna dra dem utanpå tröjans muddar utan problem.

Mönstret var logiskt och lätt att läsa av, och det förekommer nästan inga långa flotteringar, så det här skulle nog vara ett bra mönster om man är nybörjare på flerfärgsstickning (nu låter det som om jag anser mig vara expert, vilket jag absolut inte är).

Färgvalet är i linje med mina preferenser på sistone, så jag hoppas att de här kommer att bli flitigt använda. Det enda som står i vägen är som vanligt att jag är rädd att slita för mycket på mina finvantar, eftersom jag cyklar hela vintern igenom och mina vantar brukar få stå ut med en del. Men de är ju till för att användas, eller hur?

De här bilderna är förresten tagna en helt vanlig vardag efter att jag kom hem från jobbet. I dagsljus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar