måndag 30 januari 2017

FO: en riktigt mysig sjal

Jag repade inte upp den där sjalen jag hade tvivel om ändå. Istället stickade jag envetet vidare, och nu är den färdig och ungefär lika lång som jag själv.
Ursäkta att jag ser lite bister ut på bilderna, det var ganska kallt.
Det har varit ett ganska enahanda arbete, men på kafferaster och framför tv:n gör det inget, och resultatet blev fint. Garnet är Verkegårds Fårö tunn, och jag gissar att det är färgerna naturgrå och varmröd. Jag köpte dem just för att använda tillsammans, det är ju en klassiskt vintrig kombination, tycker jag.
Jag har fått lite ny stickpepp och ny inspiration också. Av någon anledning handlar de flesta av mina idéer just nu om flerfärgsstickning, man skulle ju kunna tro att den estniska tröjan fyllde det behovet hos mig, men det verkar finnas utrymme för mer. Ett av mina planerade projekt får skjutas lite på framtiden, eftersom jag just nu inte har två matchande garner i samma tjocklek för det, men de här vantarna har jag börjat på så smått, bildbevis kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar