tisdag 10 maj 2016

Väderomslag

Vädret har gått och blivit varmt, och mina sydda kläder har sett mer action än de stickade under de senaste dagarna nu i Me-Made-May. I helgen var jag dock i stugan norröver, och där var det mer koft- och sockvänligt vissa dagar. Nu ska vi bara se om jag kommer ihåg vad jag hade på mig när...
4, 5 och 6 maj: stickade sockar, min grå kofta Constant Carving och ibland halvvantar, i olika kombinationer.
7 maj: mycket oväntat - en randig klänning, mittenbilden ovan, som är för kort för att ha bland folk och som jag därför relegerat till sommarstugan. Inte trodde jag att det skulle bli varmt nog för den!
8 maj: min fantastiska randiga långärmade t-shirt.
9 maj hade jag en grön kjol, en av dem jag har sytt enligt min standardmodell, men det blev ingen vettig bild på den.
Igår packade jag undan vinterkläderna, så det jag har sytt i ulltrikå och de kjolar som sticks för mycket att använda utan strumpbyxor är härmed undantagna från utmaningen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar