måndag 10 januari 2022

Nixie och Trixie

I maj förkunnade jag att jag skulle sy totalt sju par underbyxor enligt det gratismönster jag tidigare har använt och sedan kosta på mig att köpa ett nytt och testa. Nu blev det istället så att kort efteråt släppte Zoe Edwards en uppdaterad version av sitt mönster, och Jennifer Lauren Handmade hade något slags kampanj, så jag köpte båda hennes mönster på underbyxor, Nixie och Trixie. Sedan blev det inte av att jag testade dem förrän alldeles nyligen.

En finess med Trixie är att det finns en variant med sidostycken eller vad man ska säga, så att mönsterdelarna blir mindre - en fördel om man använder rester från andra projekt. 

Nixie har en fint överlappande detalj i sidan, som dessutom gör att de ligger platt mot kroppen utan någon skavande söm.

Tygerna hade jag på lager, och resåren hittade jag nyligen i en webshop när jag var på jakt efter melerad jeanstråd. Det är vikresår med lite mönster, det känns lite extra fint.

Jag är jättenöjd med båda de här paren, de är bekväma och snygga. Det kommer absolut att bli fler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar