lördag 22 augusti 2020

Sonens sommargarderob


Lillkillen här hemma får ärva det mesta av sina kläder från sina kusiner, men av någon anledning hittade jag inga shorts i hans nuvarande storlek i lådorna med arvegods. För att slippa gå i affärer mer än nödvändigt (och för att det är roligt) sydde jag en kortbent version av byxorna Cuff Pants (heter de väl?) från Brindille and Twig som jag har sytt förut. De här blev helt och hållet i vinröd trikå.

Dessutom sydde jag en långärmad t-shirt i ett taxtyg som jag köpte på Stoff och stil tidigare i våras. Jag är väldigt svag för taxar och kunde inte motstå det här.

Mönstret är som vanligt Ringer Tee från Bindille and Twig, men utan midjemudd. Jag har fler tyger som står på kö att bli sådana här t-shirts (kortärmade eller långärmade), men min pärm med barnmönster är just nu begravd i någon flyttkartong, så jag ägnar mig åt lappning och lagning istället. Mer om det en annan dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar