måndag 6 november 2017

FO: spetssjal

Någon gång i somras blev jag sugen på att sticka något komplicerat i ett lyxigt garn och startade en sjal. Det dröjde dock inte särskilt länge innan stickningen kändes väldigt seg, och det var sällan jag stickade mer än ett par varv åt gången innan jag tröttnade, fastän varven ju är korta i början. Spetsmönstret är ganska oregelbundet och jag hade svårt att memorera det, och i största allmänhet var jag väldigt oinspirerad.
Långt om länge har sjalen i alla fall blivit färdig, och den kändes roligare på slutet. Garnet - Even Tinier Annapurna, som jag köpte på A Verb for Keeping Warm i Oakland förra året - är onekligen mjukt och lyxigt, och även om det här kanske inte är en sjal som jag kommer att använda särskilt ofta så tror jag att den kommer att kännas riktigt tjusig när jag väl gör det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar