onsdag 23 augusti 2017

Sommarens produktion

Sådär, jag lyckades fullfölja min plan för sommaren. Bilderna nedan är usla, men här har vi i alla fall mina tre basplagg.
Härom dagen sydde jag alltså färdigt en svart Plantain med halsringning och ärm-kantband i rött med orangea prickar - rester efter den här klänningen. Mönstret innehåller inga kantband på ärmarna, men jag tyckte att de behövdes för att balansera halsringningen. Ärmarna är lite kortare än den trekvartslånga varianten i mönstret, eftersom tyger inte räckte, men jag tycker de är bra så här. Dessutom råkar de vara nästan exakt lika långa som ärmarna på min Hitofude-kofta, och det är väl lämpligt?
Inte fullt lika matchy-matchy, men ändå lyckad, är kombinationen Plantain och grön huvtröja. När vädret blir svalare tror jag att det blir väldigt skönt med t-shirtens halvlånga ärmar och så den varma huvtröjan ovanpå.
Nu har jag inga syprojekt på gång, utan ska försöka ta mig i kragen och laga lite kläder istället: sy i knappar, lappa jeans och annat småtrist men välbehövligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar