söndag 6 november 2016

FO: är det en fuskolle?

Mitt odefinierbara projekt på stickor 6 mm blev klart ganska snabbt, och har nu fått knappar och blivit förevigat i dagsljus.
Jag funderar på om det möjligen kan sägas vara ett slags fuskolle. Hur som helst planerar jag att vara riktigt varm om halsen och bröstet i vinter. Det händer mig ganska ofta när det är som kallast att jag omsorgsfullt - tycker jag - virar in mig i en sjal, bara för att upptäcka när jag går utanför dörren att det trots allt finns en glipa någonstans, och då är det för sent att skala av sig alla lager och börja om. Den här saken kommer i alla fall att hålla sig på plats.
Garnet köpte jag i Californien i våras, och jag är glad att ha hittat ett projekt för det. Jag lade upp så många maskor att det skulle räcka runt halsen och gå att knäppa, och så stickade jag tills garnet tog slut. Det enda problemet är att garnet färgar av sig lite, jag hade rosa fingrar medan jag stickade och när jag lade det färdiga projektet i blöt blev vattnet som kokvattnet efter rödbetor. Jag lär få finna mig i att bli lite rosa om halsen i början i alla fall, och det är tur att jag sällan använder vita kläder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar