söndag 30 oktober 2016

Påfyllning av förråden

Igår var jag med Ina på Syfestivalen, det var en mycket trevlig utflykt. Vi klappade på garner som var mjuka som kattungar, höll upp buketter av olikfärgade härvor (och köpte vissa av dem) och funderade på framtida projekt.
Ibland på mässor och marknader kan jag drabbas av konsumtionströtthet så att det slutar med att jag inte köper något alls. Andra gånger köper jag alldeles för mycket eller fel saker för att passa på. Den här gången hittade jag en bra medelväg.
Här ser vi grön ullfrotté och petrolfärgad ullribb från Andersson och Hjalmarsson, som ska bli mysiga tröjor till vintern. De två översta garnhärvorna kommer från Dandelion Yarns, och ska bli något slags sjal eller så. Jag tänker på kombinationen som skog och stjärnhimmel, det mörkare garnet blir nämligen svart med små vita fläckar när det är uppstickat. De två nedre härvorna köpte jag av Organic Knitters, och båda är Rosy Green Wool: en svart härva av den tunnare varianten, som tillsammans med två härvor jag redan har ska bli en kofta, och en ljuslila härva av den tjockare sorten, som jag aldrig har provat och blev nyfiken på att göra något litet projekt i. Förutom detta köpte jag mönsterhäftet Selbustrikk, så nu kanske det blir fler mönstrade vantar framöver.
Om man jämför med mina inköp förra året håller jag mig till ungefär samma mängd, men mina cravings efter rött har uppenbarligen mättats och årets favoritfärger är kallare. Vad det säger om mig? Ingen aning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar