söndag 19 juli 2015

Alpackor

Inte så mycket stickat på sistone alltså, men under de närmaste dagarna kommer jag att vara lite mer stationär och kanske sitta och ta det lugnt lite mer.
Förra veckan var inte särskilt stationär, utan tillbringades i tält på olika håll i södra Sverige. Jag badade, åt stora mängder fisk och hade det allmänt bra. Ett av de ställen jag besökte var Österlen Alpacka strax utanför Simrishamn, där jag köpte en härva garn i en härlig brun färg.

Österlen Alpacka blandar inte ullen från olika djur, utan varje härva man köper är från ett visst djur. Den som hade gett upphov till min garnhärva råkade vara alldeles i närheten när vi kom ut från gårdsbutiken.
Exakt vad jag ska göra av mitt nya garn vet jag inte, men jag funderar på ett par halvvantar. Det dröjer dock innan jag börjar på något nytt projekt - jag håller fortfarande på med samma kofta och sockar som förut. Kanske lyckas jag sticka färdigt något under nästa etapp av semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar