måndag 24 juni 2019

WIP: silkig kofta

Jag har börjat på koftan i min Summer of Basics-plan, och det går sakta men säkert framåt. Spetsmönstret är enkelt men ska stickas på både fram- och bakstycke (om man nu kan kalla det så när koftan stickas i ett stycke, inte i delar), så det går lite långsammare än slätstickning skulle göra. Ett par varv per kafferast på jobbet och några varv om kvällarna, fast inte varje kväll heller. Det är dessutom mitt enda aktiva stickprojekt just nu, så det har inte ens konkurrens av något annat. Nåja, jag har inte så bråttom.
Färgen är fint djupblå och alpacka/silke-blandningen är mjuk och lyxig. Garnet är Sandnes Alpakka Silke och mönstret är Empire Ave. Cardigan. Jag tror att det här kan bli en finkofta.
Jag har också börjat med ett syprojekt för Summer of Basics, en ärmlös Tova i blått (ärmlös eftersom tyget bara räckte till det). Den är faktiskt snart klar, så förhoppningsvis kan jag visa upp den inom kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar