torsdag 13 juni 2019

FO: tröja till den lille

Lillkillens tröja är färdig, och den blev precis som jag hade tänkt mig.
Kanske med undantag för att det gröna garnet tog slut så att inte bara muddarna fick vara röda, utan även en bit till av ärmarna.
Tröjan skulle kunna passa redan nu, men kommer nog att vara ännu mer lagom i storleken till hösten, helt enligt plan.
Jag har en del kvar av det röda garnet, och så har jag ett brunt nystan, så nu ska jag försöka komma på en mössa som kan matcha, för jag tror att alla varma mössor vi har hemma kommer att vara för små nästa vinter. Jag tänker mig en huva eller öronlappsmössa med knytband, men jag vet inte riktigt vad jag ska göra för att det inte ska bli en babymössa av det. Kanske gör jag ännu en variant på min favorit, Garter Ear Flap Hat. Jag har lite tid på mig att fundera i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar